چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

دودکش‌ها شـریک جــرم قاتلان خامـوش اند

  • کد خبر: ۴۸۳۵۹
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
دودکش‌ها شـریک جــرم قاتلان خامـوش اند
آتشیار رضا حیدری رئیس اداره روابط عمومی و کارشناس سازمان آتش نشانی مشهد
شروع فصل پاییز بهانه‌ای است که پای خیلی از وسایل گرمایشی به منازل یا محیط‌های کاری باز شود. مهم‌ترین نکته‌ای که در راه اندازی وسایل گرمایشی باید مد نظر داشت نحوه نصب صحیح دودکش است که کارشناس این شماره به تشریح آن پرداخته است.

 

نکته‌های طلایی که باید به خاطر سپرد

از نصب آب گرم کن گازی در اتاقی که به طور معمول در آن هوا جریان ندارد خودداری شود، زیرا باعث کمبود اکسیژن می‌شود و می‌تواند خفگی ایجاد کند.
نصب هرگونه وسیله گازسوز در حمام مغایر اصولی ایمنی، و ممنوع است.
مسدود شدن دودکش سبب سوخت ناقص وسایل گازسوز و ایجاد گاز‌های خطرناک و مسموم کننده شده و باعث خفگی در اثر گازگرفتگی خواهد شد. قبل از نصب بخاری یا آب گرم کن از باز بودن مسیر اطمینان حاصل شود.
از محکم بودن محل اتصال دودکش به وسایل گازسوز مطمئن شوید.
گهگاه کلاهک دودکش‌های وسایل گازسوز را بازرسی کنید. چنانچه کلاهک افتاده باشد، در محل خود نصب کنید، چون بر منظم سوختن وسیله گازسوز نیز مؤثر است.
انتهای دودکش‌های توکار باید دست کم یک متر از سطح پشت بام بالاتر باشد.
لازم است هوای کافی برای سوختن گاز به بخاری گازسوز برسد. وجود روزنه‌های زیر در‌ها برای این منظور مفید خواهد بود.
آبی نسوختن شعله بخاری ناشی از سوخت ناقص، و نرسیدن هوای کافی به بخاری است.
برای افزایش ضریب ایمنی در محل نصب وسایل گازسوز از حسگر‌های هشداردهنده گاز CO استفاده شود.
 
 

آیا استفاده از لوله‌های آکاردئونی برای دودکش مجاز است؟

استفاده از این نوع لوله هرگز توصیه نمی‌شود، زیرا بدنه (دیواره) این نوع دودکش‌ها استحکام کافی ندارد و با گذشت زمان بر اثر حرارت و رطوبت احتمال دارد سوراخ شود.
به علت نداشتن نر و مادگی در این نوع دودکش ها، امکان آب بندی شدن کامل در محل اتصال را ندارند؛ بنابراین احتمال بازگشت محصولات احتراق به محیط زیاد است.
این نوع دودکش با گذشت زمان شکل اولیه خود را از دست می‌دهند و به حالت آویزان درمی آیند. هم چنین احتمال ایجاد پیچ و خم‌های نامناسب در طول دودکش وجود دارد (U شکل). در ضمن، وزن خود لوله آکاردئونی می‌تواند در درازمدت باعث خارج شدن آن از محل اتصال به دهانه دودکش‌های دیواری و به بازگشت محصولات احتراق به محیط منجر شود.
افت فشار در این لوله‌ها زیاد است و بر مکش سیال (دود) تأثیر منفی دارد.
 
 

آیا مسیر عبوری دودکش تا دهانه بخاری می‌تواند افقی باشد؟

تا حد امکان باید از نصب دودکش به صورت افقی اجتناب شود و در صورت ضرورت، به ازای هر متر لوله افقی، ۳ متر عمودی در نظر گرفته شود.
شیب لوله‌های افقی دودکش باید به سمت بالا و مثبت باشد و تأکید می‌شود از نصب لوله دودکش با شیب منفی خودداری کنید.
لوله رابط دودکش باید تا حد امکان کوتاه و مستقیم باشد و از ایجاد زانو‌های کوتاه و خم‌های تند که ممکن است موجب اختلال در جریان دود شود پرهیز کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->